Forum naszej grupy na facebook . LwG
Głowica
Głowicę należy splanować i już.
Przed planowaniem powinniśmy jednak przyjrzeć się cylindrowi i tłokowi.
Cylinder trzeba zamontować w silniku tak jak by miał już jeĽdzić tzn. z uszczelką. Po założeniu sprawdzamy jak daleko dochodzi tłok w GMP (górny martwy punkt). Często bywa tak, że tłok nie dochodzi do samej góry. Jeśli tłok dochodzi prawidłowo sprawdzamy głowicę za pomocą plasteliny. Nakładamy warstwę plasteliny i ja dziurkujemy, przykręcamy głowicę i kręcimy wałem tak by tłok przeszedł przez GMP. Zdejmujemy głowice i sprawdzamy czy tłok zgniótł plastelinę i jaka jest grubość zgniecionego miejsca. Sprawdzian ten pokaże o ile bezpiecznie można obniżyć głowice. Luz między tłokiem a głowicą nie powinien być mniejszy niż 0.5 mm i nie większy niż 1mm.
Jeśli tłok nie dochodzi do GMP należy zmierzyć ile brakuje do GMP i o tą wartość można bezpiecznie splanować głowice.
Offline